Jag önskar att jag vågar göra min röst hörd i sång

Jag vågade en gång... Men någon kom en dag med en taskig kommentar. Sendan denna dag har jag stängt min mun inom sång kategorin. Mina bästa vänner är två underbara sångfåglar. Dom sjunger stup i kvarten och sjunger så himla bra! Jag önskar att jag vågade sjunga med dem. Nu står jag mest brevid och bara lyssnar. Mimar för mej själv. Tar i från tårna när jag sjunger med dem, i mitt huvud. Jag sjunger hela tiden hemma. Tar i. Skriker. Jag sjunger inte dåligt. Jag är annorlunda. Jag har spelat in mej själv. Jag vet att jag kan! Innerst inne vet jag att jag kan! Det gäller bara att hitta den rätta låten. Kategorin. 
Tänk vad mycket en kommentar från någon kan göra. Mitt kära kak-intag har varit stängt i 3-4 nu pga den kommentaren. Jag har inte släppt ut ett ljud. Inte en ton. Inte ens sjungit tyst. Mimat kanske. Men inte gett ifrån mej ett ljud. Det händer att jag sjunger. Men då gör jag det så dåligt som jag kan. Överdriver. Lådsas att jag inte kan.
Ta inte åt er snälla ni. Om ni älskar att göra något och någon kommer och säger att ni är dåliga. Skit i den personen då! Det är förmodligen någon du inte kommer ha någon som helst kontakt med i framtiden. Om du och många andra säger att du är duktig på något så är du det. Moralen vinner alltid! Minoriteten är inget att tänka på. Och man kan inte räkna med att alla tycker att man är bra på något. Som grynet sa- Ta INGEN skit!

Peace'n'love folks


Mina sångfåglar. Älskar er <3

Kommentarer
Postat av: lisa

sluta med det där, du sjunger ju bra! <3

2010-10-01 @ 12:11:55
URL: http://lisajennymargareta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0