Så jävla trött på alla som skriver om bantning!

Jag är trött på sånt nu. Banta är ute. Att vara supersmal är ute. Töntigt. Fult. Tjejer som väger minimalt o är vuxna kvinnor o ändå bantar. Det finns fan viktigare grejer att göra. Det finns viktigare grejer att oroa sig för.
Jag har själv skitsvårt för att sluta viktnoja. Jag hatar min vikt. Men jag är inte så dum i hövvet så jag utför meningslösa dieter. Går på piller eller bara käkar på knäckebröd. Men det som stör mej mest är att ni tror ni lever ett sunt och bra liv. Jag skulle vilja påstå att ni lever i motsattsen. Ni är inte sunda om ni käkar piller eller bara äter knäckebröd. Det mår ni säkert inte bra av heller. Ni är bara för lata för att ta tummen ur röven o träna.
Det är det mest effektiva sättet att förlora vikt och fortfarande må bra. Bantning/ självsvält/ piller/ meningslösa dieter är inget sunt val.

Om ni ifrågsätter det jag har att säga tycker jag att ni kan dra. För om det är något jag är bra på så är det sånt här. Jag har levt med ätströrningar/ komplex sen 5:an. Jag har tränat sen jag var liten. Träning är det jag älskar.
Jag kan kost o hälsa. Jag vet vad man ska träna och hur man ska träna det ställen man vill träna.
Jag kan det här. Dieter och sånt är bara skit  för om ni bantar så har ni lättare att gå upp i vikt sen när ni har slutat att banta och är nöjda med er vikt. Men om ni bantar eller svälter er själva har ni också svårt att sluta. Och då kommer du (som tjej) sluta få din mens och inte kunna få barn i framtiden. Det förstör dina organ i kroppen. Ni orkar mindre. Och har lättare till att svimma.

Ville bara säga det här.. Hejdå.

Kommentarer
Postat av: lisa :)

du är grym linnéa! <3

ville bara säga det, hejdå

2011-01-15 @ 22:08:41
URL: http://lisajennymargareta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0