♥ Jag måste bara säga en sak! Detta måste vi sluta med!

Nu orkar jag inte mer! Nu är jag så jävla less på att alla ska försöka vara bättre! Alla ska va så himla tävlings inriktade nu för tiden. Jag är så himla trött på det där! Det gäller allt också, hur många skor man har, hur många vänner man har på facebook( det är jag jätte inne på, vem som har fler vänner än mej, och ALLA har ju fler vänner än mej). Även jag håller på. Nej jag är trött på det här! Vad ska vi göra åt saken? Jo! Vi ska skita fullständigt i alla andra och bara fokusera på oss själva. Eller inte när det gäller allt, man måste ju kunna hjälpa varandra och så, men liksom man behöver inte tävla med varandra! Vi är alla olika, och det gör att vissa kan vinna med enorma marginal i vissa saker och vissa vinner i andra! Som kissie till exempel! Hon vinner ju med hästlängder! Sen Ingvar Kamprad , ikea-killen är ju grym på möbler, eller han var grym på möbler. Nu har han ju bara överlåtit företaget till många små företagere eller något i den stilen. Men han äger fortfarande stället. Och dem här personerna har lyckats bara för att dom har fokuserat helt och hållet på sej själva! Och inte tävlat med någon! Kanske haft mål men inte tävlat! Så om ni verkligen vill lyckas och vara bättre än någon på något så skit fullständigt i dem och kör all in och fokusera på er själva! För ni gör ju något för eran egen skull och inte för någon annans. Och om ni håller på och tävla så tröttnar ni bara på det och tvingar er själva till att göra något som ni måste vinna fast det egentligen inte går för ni inte tror på er själva eller fokuserar på er själva. Sluta tävla och ha kul! Vi lever bara en gång och vi ska inte behöva tävla mot någon bara för att vara bättre! Alla är bra på något.

Detta är i alla fall min åsikt om detta med tävling mot varandra osv. Jag säger inte att det är så här, det är bara vad jag tror. Så kom inte och säg att jag har fel för det finns inget rätt eller fel i det här. Jag får tycka och tänka vad jag vill och så länge det inte kränker någon så får jag skriva det, annars får jag skit av föräldrarna mina ;).


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Sv; Tack så mkt:]



Jättefin blogg, håller med om det där inlägget...

2010-07-09 @ 11:25:34
URL: http://musicgirlz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0