Är det verkligen en dålig värld vi lever ?

När jag låg på golvet nyss i mitt rum och gjorde min dagliga upplaga av sittups och armhävningar osv, så jag att tänka på det här med att folk säger, eller rättare sagt, frågar vad det är för värld vi är på väg mot?
Men då kommer jag på att det kanske inte är en dålig värld vi lever i egentligen! Visst, terrorattcker, miljöförstöring, svält, misshandel, våldteckt, jordens undergång, rasism, nasims. Ja, allt det. Det är dåliga grejer som förvärrar världen tycker vi människor. Och det har vi rätt i! Det är verkligen inte bra och jag stödjer inget utav det!

Men, så här tänker jag nu. Vi är ju inte påväg mot en sämre värld när forskningen har snart kommit på ett botemedler mot adis, forskare har gjort så att färre människor dör i cancer, vi utvecklar elbilen igen, vi odlar och handlar ekologist och den affärsidén kommer bara längre och längre fram i utvecklingen, och enligt äntligen hemma (den kända bygg och inrednings tv-serien från tv4) så kan man bygga ett helt hus som är miljövänligt! Det har dom bevisat. Vi försöker förhindra svält i fattiga länder. Och då tänker ni '' ja, vi försöker. Men att vi försöker gör inte ens en fluga för nära'' typ så tänker ni. Men HALLÅ ELLER! Vi försöker, vad mer kan vi göra? Vad mer kan man begära av en simpel människa som inte är något annrolunda eller bättre eller sämre än någon annan människa. Om man nu tycker att vi inte lyckas så bra så försök göra det bättre själv liksom...

Men vi människor börjar tänka smart nu. Vi börjar tänka framåt! Vi siktar inte in oss på nuet som vi kanske gjorde förr. Vi tänker på den nya generationen. Min generation. Mina barns framtid. Mina barnbarns framtid.
Att vi skulle ha tänkt såhär för längesen kom jag på vid tidig ålder. Att man ska tänka på dom yngre. Det är vi som ska förbättra världen i framtiden. Dom vuxna gör det bara lättare för oss så att vi kan utveckla utvecklingen.
Jag tror helt klart på den yngre generationen.

Vi är inte påväg mot en sämre värld, vi försöker ju bara göra den bättre hela tiden!Har ni inte sett det än?Utvecklingen går framåt och snart kommer vi leva i en grymt bra värld!
Varför ska människan alltid rikta in sig på det sämre?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0